A2+ uvádí: Margaret Unknown (AT), Nora Neko (FR), Olga Szymula (PL), Del_F64.0 (D), Xing (PL), Unterlala (FR)



Další večer koncertního cyklu kulturního čtrnáctideníku A2 bude exkurzí po členitém území současné experimentální hudby. Představí umělce různého zaměření a různých národností, které spojuje neortodoxní přístup k hudební tvorbě. A většinu z nich také současné místo pobytu – Berlín.

17. 3. 2016, 20:00 @ Punctum, Krásova 27, Praha 3
Vstup: 100/80 CZK



Za jménem Margaret Unknown se skrývá Max Bogner, vídeňský hudebník, tanečník a performer, v současné době usazený v Berlíně. Během poslední dekády působil v několika skupinách, mimo jiné v souboru (In) The Abyssity Of The Grounds s neustále se proměňujícím mezinárodním obsazením (např. Mario Rechtern, Linda Sharrock, Didi Kern) nebo v duu Guele Populaire.




Nora Neko je francouzský multimediální umělec žijící v Marseille. Už dvacet let je aktivní v oblasti vizuálního DIY, experimentuje s digitálním filmem, fotografií, počítačovou grafikou, formátem performance a interaktivní instalace. Ve své zvukové tvorbě pracuje především s terénními nahrávkami a často spolupracuje s dalšími hudebníky, ať už jde o improvizátory či tvůrce elektronické hudby.



Pod názvem Del_F64.0 vystupují dvě berlínské performerky, Lena Wenta (alias Zustand D) a Nina Seifert (alias Zara Paz). Jméno projektu vyjadřuje odmítavé stanovisko k diagnóze poruchy genderové identity (kód F64.0 v katalogu chorob Světové zdravotnické organizace), potažmo k psychiatrii a genitalismu obecně. Hudební rozpětí sahá od unplugged koncertů a performancí až po elektronické žánry jako speedcore, techno a noise. Jejich vystoupení bývají často součástí uměleckoaktivistických akcí.




Xing je sólový projekt v Berlíně etablovaného polského hudebníka Wojteka Bajdy, který má klasické hudební vzdělání, ale věnuje se především experimentální a noiseové tvorbě. Používá hlavně basklarinet a basový syntezátor Moog Taurus.



Olga Szymula se v současné době pohybuje převážně na poli elektroakustické hudby a performance. Používá analogové i digitální nástroje, pohrává si s hudebními formami a kombinuje hravé melodie a písně s abstraktními formami a hlukem.


Unterlala je francouzská klasicky vzdělaná violoncellistka, která sbírala zkušenosti v komorních tělesech i větších orchestrech, ale také jako baskytaristka v rockové kapele. Po přesídlení do Berlína v roce 2005 začala čerpat inspirace z tamní improvizační a experimentální scény. Ve své tvorbě kromě cella používá elektroniku, a zatímco její nahrávky většinou připomínají koláže, při koncertech se soustředí především na intenzitu hraní a hypnotičnost výsledného zvuku.


Žádné komentáře:

Okomentovat