RUINU: STARLIGHT



Pražské improvizační trio Ruinu vydává novou nahrávku Starlight. Po loňské split kazetě s Martinem Klapperem jde o album bez fyzického nosiče - je volně ke stažení z webu či bandcampu vydavatelství Blood in the Boat, které k nahrávce dodáva: "je krátká, obskurní a cool a má potvrdit dlouho tušenou hvězdnost skupiny".


RUINU, HELLASH, POPRVE A ZA PENIZE


Více než po roce od skvělého koncertu v podchodu ulice Legerova se Ruinu dávají dohromady na 18. prosince. V Praze na Žižkově, v Baryton café, po boku HellAsh a Poprvé a za peníze (anti-projekt výtvarnice Ivety Plné). Čas připomenout split kazetu s Fusiller z labelu Tanzprocesz. It sticks together.



More than year after great ilegal show in the subway of Legerova street in Prague, Ruinu are meeting on 18th of December. Prague 3, Baryton café, alongside HellAsh and Poprvé a za peníze (anti-project by painter Iveta Plná). Czech out the Ruinu part of the split tape with Tanzprocesz' Fusiller. It sticks together.


Poprvé a za peníze
http://ir2music.bandcamp.com/

FREDDY RUPPERT: KRAIT (RED005)



Freddy Ruppert is an American musician from Los Angeles, now based in Prague, who is well known from his previous edgy soloproject This Song Is a Mess But So Am I or a collaborative project Former Ghosts featuring Jamie Stuart (Xiu Xiu) and Nika Roza Danilova (Zola Jesus). These names of the independent music scene also defined for a long time soundscape of Freddy Ruppert’s own production: oversensitive pop with electronics teasing it’s open wounds. Meanwhile Freddy Ruppert himself retreated from this singer-songwriter concept into self-contained form which hovers around musique concrete, drone and angularity that resembles Mika Vainio‘s approach to electronic music. This kind of sound is well represented on two records Hangs a Shadow and Wait both released by NNA Tapes in 2012.

His brand new tape Krait pretty much combines these two attitudes. Noise of layered material is searching for some kind of order and finds it in industrial roots with explicit digital distance. This kind of a sound also resonates with Freddy Ruppert’s current setup during live shows: the chair, midi controller and laptop; waiting, layering, and choking... This record doesn’t give you a straightforward narrative, except that all tracks represent one body. "It was less about hiding something than more about approaching each track as a small piece of a whole. I always like tapes that work best when taken in as a whole from start to finish."

Album Krait was released on 6th December as a limited edition of 60 copies and a digital download.

You can order it via label’s bandcamp





Links:

Interview for A2LARM (september 2014) in english: https://redforcolourblind.blogspot.cz/2014/09/freddy-ruppert-mixinterview.html

http://freddyruppert.com

FREDDY RUPPERT: KRAIT (RED005)




Freddy Ruppert, jeden z nejzajímavějších expatů současné pražské elektronické scény, vydávající své poslední nahrávky třeba u labelu NNA Tapes, nahrál novou kazetu s názvem Krait - svého druhu syntézu obou jeho známých krajních poloh. Americký hudebník, původně z Los Angeles, ovšem již několik let usazený v Praze, na sebe upozornil už v roce 2004 svým nervním sólovým projektem This Song Is A Mess But So Am I a především pak se sestavou Former Ghosts, v níž působí mj. Jamie Stewart z Xiu Xiu a Nika Roza Danilova (Zola Jesus) a která se naposledy připomněla společným sedmipalcem s Whitman z roku 2013. Tato jména nezávislé elektronické scény také donedávna celkem věrně vymezovala i zvukový prostor, v němž se Freddy Ruppert pohyboval: přecitlivělý pop, jehož rány týrá často ofenzivní elektronika. Mezitím se ale pod svým vlastním jménem poněkud vzdálil písničkám k uzavřenější formě vyjádření někde na území musique concrete, drones a místy až “vainiovské” strohosti. Právě nahrávky Hang A Shadow a Wait z roku 2012 najdete na labelu NNA Tapes.



Kazeta Krait, která vychází 6. 12., do jisté míry obě uvedené polohy spojuje: hluk navrstvené matérie hledá kompoziční řád ve starých časech, často až u industriálních kořenů (které koneckonců mohou zato, že Freddy kdysi vyměnil kytaru za elektroniku), ovšem s typickým, nijak neskrývaným digitálním odstupem. Zvuk novinky pěkně souzní s Ruppertovou aktuální pózou během živého hraní: židle - kontroler - laptop; čekání, vrstvení, škrcení. Deska nenabízí žádné jednoduché vodítko pro její zákruty, kromě toho, že všech deset skladeb skládá jedno tělo. Sám k tomu říká: “To, že se všechny tracky jmenují Krait, neznaméná ani tak jejich maskování, ale spíš to, že jsem ke každému přistupoval jako k části celku. Vždy jsem měl rád kazety, které fungují jako celek od začátku do konce.”

Album Krait vychází v limitované edici 60 kazet a jako download. Už nyní ji lze objednat na bandcampu. 


Freddy Ruppert vystoupí 6. 12. v Olomouci v rámci doprovodného programu filmového festivalu PAF.