TESLA TAPES: AHRKH, RUN DUST & BARRY BRUSH, FAMOUS MOON KING

Je tu várka nejnovějších desek z nevysychajících zdrojů salfordských Tesla Tapes. 

AHRKH - Punarbhava
Dlouholetý basista skupiny Manatees a stálý člen poslední sestavy GNOD A.P Macarte poprvé na domovském labelu (loni debutoval na Sacred Tapes). I sólově pracuje především s hlasem, smyčkami a efektovými pedály, někdy i s kytarou, a jeho doménou jsou klenuté drony, které oscilují jeden kolem druhého a vytvářejí jakési "duchy rytmů". Punarbhava (znovuzrození) obsahuje dvě rozmáchlé mantry, jejichž dynamika dává zapomenout na jakýkoliv náznak monotónnosti, ačkoli tón je pro zvukovou informaci jeho tvorby klíčový. "Myslím, že se snažím o nějakou formu meditační hudby v samém jejím jádru," doplňuje AHRKH v nedávném rozhovoru pro Nineherz.



RUN DUST & BARRY BRUSH - Carps Vol. 1
Luke Calzonetti je bývalý člen noise-rockové kapely Child Abuse. Chaotický New York před časem vyměnil za ospalý Hannover a začal v něm rozvíjet svůj sólový projekt Run Dust. Carps Vol. 1 vychází jako jeho již třetí kazetový release pod hlavičkou labelu Tesla Tapes, tentokrát ale v duu s dalším hannoverským expatem Barry Brushem. Syrové a agresivní techno se místy blíží industriálu, vždy však plyne ve frenetickém tempu, které vás nenechá pohodlně si vydechnout. K nejsilnějšímu momentu kazety patří skladba I AM IT. Nejvýraznější skladbou je nejspíš i proto, že tempo kazety trochu rozvolňuje. Skladba ubíhá v plynulém rytmu za zvuků občasných ruchů a zaseknutého hlasového samplu.



FAMOUS MOON KING
Dosud neznámý projekt nabízí v kontextu Tesla Tapes výrazné zklidnění a opatrnost. Kouzlo nahrávky tkví především v okamžiku jejího nálezu v bedně s merchendisem během evropského turné GNOD, kteří se po nějakém čase logicky rozhodli vydat ji na labelu, který byl pro tyhle "meandry" přímo stvořen. Autor se dosud nepřihlásil, ale zanechal po sobě vyzrálou kolekci, která se po poněkud pozvolném žánrovém rozjezdu uchytí v dostatečně vzdušném pletivu rozechvělých rytmů a jemných náznaků syntézy. V šedesátých letech by to ještě znělo jako nález z jiné planety, dnes to zní jako nález z jiné doby (Mao Mao, Champion Lover).

PHURPA


Ruský hudebník Alexei Tegin po studiu soudobé a industriální hudby na Cardinal Art Factory v Moskvě začal v polovině 90. let experimentovat s hudbou tradiční a rituální, přičemž zásadní pro něj bylo osobní setkání s několika zpívajícími mistry spirituální odnože buddhismu zvané Bön, nejstarší (pre-)buddhistické tradice z Tibetu. V roce 2003 pak s několika dalšími členy, kteří se dlouhodobě věnovali starodávným tibetským liturgiím založil performační seskupení Phurpa. Používají škálu ceremoniálních nástrojů, mezi nimiž jsou pro našince i některé exotičtější, jako např. dungkar (trubka z obrovské lastury), dungchen (tři metry dlouhá trouba), damaru (buben z lidské lebky) nebo kangling (trubka z lidské stehenní kosti). Klíčková je pak speciální tantrická technika hrdelního zpěvu. Při ní dochází během vokální meditace i k fyzickým proměnám hlasivek, ke kterým přispívá také cvičení v poloze vzhůru nohama nebo pití černého čaje s tukem a chilli. Dronový charekter jejich hudby, fascinující v detailech, jež se minimalisticky obměňují, jim vysloužil mj. repress jedné z nahrávek na Ideologic Organ, jinak sublabelu Editions Mego, v roce 2012 pak svým setem uzavírali berlínský CTM festival.

LIVE 29/5 Prague, Kostel sv. Jana Křtitele Na prádle
start: 19h, lenght: 2 hours, dress-code: warm

FREAKSHOW: !CZECH2



Kompialce !CZECH, za kterou stojí Ondřej Hlaváč a jeho blog Freakshow, už podruhé představuje aktuální průlet tuzemským děním v hudebním, převážně elektronickém podhoubí. Podobně jako u loňského výběru sází hlavně na fakt, že drtivá většina ze 16 skladeb se zatím nikde jinde neobjevila. Exkluzivním materiálem přispěli mimo jiné Dizzcock, Reverend Dick, Selectone, Space Love (nový projekt vj Aky47 a producenta Voodoo), IQ+1, Traktor, Střed Světa, Tachycardia Theater, Laura Luna, nebo LO/VE. Kompilaci lze stáhnout přímo na blogu: http://pornocolaps.blogspot.cz/2014/05/czech2.html.

THE AGROMANIAC: AM



Ressonus Records (Selectone, Sensus, Foma ad.) připravují k vydání novinku projektu The Agromaniac. Americký experimentátor měnící jména a ctící anonymitu nebo spíš neosobnost se po dvojici elektroakustických dronových nahrávek Tape One / Tape Two (2013) nechal inspirovat post-apokalyptickou novelou Harlana Ellisona "I Have No Mouth and I Must Scream" z roku 1967, prodchnutou tématem kybernetické pomsty a fyzického mučení lidí strojem. Dva zveřejněné tracky A Machine a Cain odhalují rezervovanější, implicitně násilnou polohu mezi ambientem a industriálním technem. Deska AM vychází v červnu jako CD a download, objednat ji lze na http://ressonus.bandcamp.com/album/am.

FILTER DREAD MIX + INTERVIEW




Filter Dread is one of many music producers from UK that are pushing the boundaries of what heritage of rave, jungle, drum'n'bass and grime music left in it's rich history. This phenomenon, that is now known as grime's "new wave", is effectively deconstructing the usual genre's patterns and recreating them in a whole new manner. This renaissance is embodied with a London-based label Lost Codes, which is run by more and more popular producer Visionist. Filter Dread's EP called Hyper Lost is Lost Code's second release. Accompanied with fantastic No Corners Label's tape release Space Loops, these are Filter Dread's most delicate pieces. You can expect twisted sound structures with lot of jungle, grime and d'n'b elements, rather than straight forward bangers. Filter Dread's exclusive mix for A2LARM is filled with his own tracks, mixed together with Lost Code's residents DarkO and Visionist, and others including names like MssingNo, Luke Benjamin or Threnody. You can listen and download mix on a2larm's soundcloud channel.






INTERVIEW WITH FILTER DREAD


Could you tell us more about what kind of music shaped your taste in muisc and ultimately your very own sound?
FD : My dad used to take me to skate rinks that were out of town when I was really young. You could hear loads of early rave music there. We used to buy the rave compilations and listen to them in the car to get buzzed up to skate. I was also listening to loads of hip hop, because my mates' older brothers had it. Things like Eazy-E, Wu-Tang Clan, Cypress Hill, Onyx, etc. Then I started getting into dub and drum and bass in about 2002. I started messing about with music sequencers. I moved to London in 2006 to go to Uni. That was the time when dubstep was kicking off. I lived next door to Corsica studios in Elephant and Castle. There were a lot of sick dubstep raves. Rinse FM was on all the time. All this inspired my sound.


So you certainly went to lot of rave parties when you were growing up? It sounds like you’ve cerainly enjoyed few jungle parties. I heard and read that illegal rave parties (free parties) started to grow again in UK. Did you notice something like that happening again in UK? And if so, what’s your view on this.
FD : Yeah, I think they've always existed. I used to go to them in Cambridge and that's where I got some of my biggest influences from. Not neccesarily from the music, a lot of which was jungle, Gabba and techno, but more from living life generally and experiencing rave culture.


You live in Birmingham nowadays. Why did you move there? Do you follow the local sound? Do you have some favourite producers down there?
FD : My wife is from here originally, so we come here often. We decided to move here, because it is a fun place. I honestly don't follow the local sound much. I think Arctic is from here originally and he's sick.


I think that the most significant release for you was Hyper Lost. It was released under gradualy more and more popular Visionist’s own label Lost Codes and so many people could discover your sound. How did this cooperation happened?
FD
: I met Visionist at London South Bank University. We worked together on some stuff and stayed in touch. I was listening to a lot of grime at the time and what I was making was being inspired by that sound. I sent the tracks to Visionist and he signed them to his label.


Your music is in fact very complicated. It’s certainly not straight forward banger. You take some interesting elements from such energetic genres like grime, dubstep or jungle and deconstruct their usual pattern, so that it creates a very unusual and original sound. I think that it’s a similar approach that other producers in UK started to do as well. Do you feel like you’re creating a whole new rave scene?
FD
: I think a scene has developed, which is cool because people can bounce ideas off each other. To be honest though I'm more focused on the process of the music creation, rather than the scene that it creates.






My favourite release from you is Space Loops. I really like that it is in a cassette format. How do you feel about tapes? Is there something about it that you find especially appealing?
FD
: Tapes are cool. They've got nostalgia attached to them and it can be fun to listen them. It's a different experience to that of digital. I listened to all the No Corner tapes and they're all really enjoyable.


Do you think tapes could be a mainstream-thing again? I mean apart from it being nice and nostalgic thing, it’s not too expensive format for publishing music - sort of a “vinyl for poor people”.
FD
: I hope that tapes become more popular in the mainstream, as I think they are creative as a medium and can be used in a different ways. For example I make sample packs on them to get that tape sound before recording back into the computer. Mixing with them would be interesting. People do it. I don't think tapes are going to be any less popular than CDs in the future.


Who is your favourite producer right now and why?
FD
: Ovuca. It's good music to listen to when your half asleep.

A2+ ALL MACHINE, REISEBÜRO86, AARDVARK



All Machine je sólový audiovizuální projekt maďarské básnířky, zpěvačky a performerky Kingy Toth, navazující na stejnojmennou sbírku textů. Její performance, které bývají založené na prostém principu – zmnožování vlastního hlasu pomocí looperu, bez použití jakýchkoli dalších zkreslujících či modulačních efektů, se snaží stírat hranice mezi experimentální hudbou a poezií. V Praze vystoupila v roce 2012 na festivalu KontrA2punkt v duu Toth Kina Hegyfalu. Pod názvem Reisebüro86 od roku 2012 vystupuje druhý člen Toth Kina Hegyfalu, maďarský vizuální umělec Gergely Normal. Jeho hlavním nástrojem je elektrická kytara, ale spíše než o hru v tradičním smyslu jde o různé způsoby snímání a dobývání zvuku. Kromě kytary využívá mikrofony a sampling. Sám svou temnou hudbu umisťuje do čtverce, jehož vrcholy označuje nálepkami „ritual noise, dark tribal, experimental ambient a disco weirdo“. „Postapokalyptickou hudbu budoucnosti a minulosti“ do Prahy přijede představit liverpoolská skupina Aardvark. Jejich „party noise“, vytvářený pomocí gramofonů, analogových kláves, různých ozvučených předmětů, hlasů nebo flétny, se spíše než v agresivních polohách pohybuje v oblejších, psychedelických vlnách. O tom, jak jejich hudba souzní se starými naivně futuristickými fantaziemi, se lze přesvědčit při poslechu jejich improvizace ke kolorované verzi Mélièsovy Cesty na měsíc.

LIVE 9/5 19:30 Prague, café Liberál