KLAUS LEGAL / WHITE WIGWAM (2013)


Úsporná estetika White Wigwam neučarovala jenom nejbližšímu okruhu zasvěcených, po krátkém turné s No Pavarotti je tu hned záhy split kazeta, o níž se dost pohotově postaral francouzský performer stojící za projektem Klaus Legal. Materiálem jou živé záznamy z únorového koncertu v Kornu v Hannoveru. V případě Klaus Legal tedy jakýsi odlesk stylizačně-elektronické akce, jejíž úplnost pěkně dokumentují záběry z jiné části Bad Wires tour (K' - ZENTRUM AKTUELLE KUNST v Brémách), v případě White Wigwam je to již několikrát podniknutý, tentokrát ale na delší stopáž rozprostřený výlet do krajiny okolo Twin Peaks, díky němuž je ještě zřetelnější, že v těchhle končinách se věci mění jen neznatelným způsobem, ale zato zasazují hlubší rány. Pokud by se Pitchfork nebo Wire nad sebou zamyslely a hodnotili by desky podle toho, nakolik souzní s road movie skrz zasněžený jarní zapadákov, nevěděli by si rady už jen s druhou polovinou kazety. To jsou ovšem jen představy a tenhle split je skutečný (zatím nelze nikde poslechnout).

http://whitewigwam.bandcamp.com/
http://klauslegalsaysno.blogspot.cz/





 

AVA VE STYLU SURF KRAUT NOISE POP


AVA uvádí další ze své série rituálních nedělí v brněnském klubu Sklenick. Tentokrát ve znamení recyklace zvuků a imaginárních vzpomínek, a také „pěkné“ hudby. Se svou zbrusu novou deskou se představí pražské duo NO PAVAROTTI, po Sister Body a Core of the Coalman další ojedinělý projekt z okruhu kolektivu KLaNGundKRaCH, který na nedělní ritual groove zavítá. Na jejich tripu střední Evropou je doprovází německý „elektrokraut“ projekt ABRAXAS APPARATUS a německo-britské duo harsh-noise producentů JAVA DELLE a LEGION OF SWINE. Legion of Swine vystoupí ještě sólově jako TROWSER CARRIER. Večer, jak už bývá zvykem, završí zmutovaná diskotéka členů kolektivu AVA a dalších hostů. Den na periferii týdne si žádá periferní hudbu.

31/3/2013 @ Sklenick, Brno, 20:00, 70 czk

https://www.facebook.com/events/577295148949075


PARASITING ON MUSIC 5

Ve čtvrtek 28. 3. 2013 19:00!! se v podzemí pražského Café V Lese odehraje již pátý díl přetržité experimentálně-hudební série Parasiting On Music sledující produkcí drobných hudebních těles vystupujících v různých momentálních konstelacích a pronikajících z okraje přímo do oběhu současného hudebního dění. Tentokrát se představí šest převážně elektronických či elektroakustických experimentálních projektů, částečně parazitujících i na sobě navzájem. Také letošní díl série chce ukázat, že parazitování nutně nemusí zahrnovat pouze negativní konotace. Nejde jen o konkrétní tvůrčí postupy, ale také obecně o možnosti pohybu napříč oblastí nezávislé hudby a také o postoj umělce žijícího na okraji společnosti, pro něhož se odpad všeho druhu stal výsostným materiálem. 
Abraxas Apparatus je německý projekt hrající „extrémě abraxtraktní“ elektroniku, založenou na minimalistických rytmických vzorcích, zpočátku jednoduchých, ale postupně se vrstvících v težko průchodný zvukový masiv. Pro své bližší žánrové určení dále používá hybridní sousloví „elektrokraut“ a „minimal doom“. Na turné vyjíždí bezprostředně po vydání své první dlouhohrající desky Plinius vydané labelem Lo-fi/Sci-fi Records. Německý hudebník Java Delle je vynálezcem a představitelem stylu post-harsh noise. V jeho produkci je prý možné zaslechnout mj. zvuky při stavbě lešení, transformované v „beat velké černé díry“. Na turné vystoupí společně s anglickým jednočlenným projektem Legion of Swine. Dále se představí Arma, litevský umělec a kurátor provozující kazetový label Agharta. Jeho performance spojují tělesnou akci s hlasem a lo-fi elektronikou. Klíčovými slovy jsou „absurdní“, „esoterika“, „drone“, „outsider“. Blue Yodel je projekt britské umělkyně Fiony Kennedy pohybující se na pomezí zvukové poezie a extrémního tělesného projevu. Elektronika se v této produkci mísí s organickými zdroji v křečovitou produkci upomínající na experimentny Aarona Dillowaye, Dylana Nyoukise nebo Yoko Ono. Roman Nose je sólový projekt J Marshalla ze skupiny Hunter Gracchus pracující s improvizovanou mozaikovitou texturou zvukových miniatur inspirovaných etnem. Kosmologické aspekty této hudby upomínají např. na tvorbu Ghedalii Tazartese. Britský hudebník Ross Parfitt, známý také jako člen Hood and Vibracathedral Orchestra, se ve své tvorbě soustředí především na jednoduché fyzické procesy a jejich potenciální hudební výstupy. Večer završí DJ set pořadu nezávislého hamburského rádia FSK Difficult Music for Difficult People.
 

ABRAXAS APPARATUS: AUTOMATIC ELECTRIC



Německý label pro experimentální hudbu Attenuation Circuit funguje vlastně od roku 2001, byť nejaktivnější je v posledních třech letech, svý nahrávky začal rovnou počítat od tisíce, a mezi množstvím exkluzivních věcí vybraných za tu dobu hlavou projektu Emerge najdete i notně provařená jména jako If, Bwana, b°tong, Diskrepant nebo dokonce Nocturnal Emissions. A právě tohle všechno jde úplně do pozadí, když člověk poslouchá desku Automatic Electric od Abraxas Apparatus. V době, kdy se noisenici dostávají k technu jakoby poprvé (jako by zapomněli že detroit byl industriální vždycky), kdy Lee Gamble používá cut up postupy a změnu ohniska na primírně junglovém materiálu a kdy dokonce GNOD produkují experimentálně tranceovou, trochu tajemnou desku Dwellings & Druss, Abraxas Apparatus vydává nahrávku, při jejíž tvorbě pravděpodobně jen mírně pohnul se svými vypreparovanými krabičkami, nechal dostatečně významně znít spodní vrstvu vedlejších účinků (takže najednou je Plastikman metaforicky o patro níž, ale je tam) a dostatečně dlouho samooscilovat novou chybu, tak dlouho, že ze skromě pojmenovaných "fází" se během každých dvaceti minut vylíhne roztřesený motýl tranzu, jehož popelavá křídla bijou a bijou a bijou. Klenot z doživotně přijaté kukly. Pokud by tuhle desku zahrál na blížících se koncertech v Čechách, nebylo by co řešit...



LIVE 
28/3 Prague, Cafe v lese
30/3 Bratislava, Fuga
31/3 Brno, Sklenick













LIGHTNING GLOVE: FANTASMAGORIE INTERIERU



První, a třeba ne poslední release pod hlavičkou RedForColourBlind je nová kazeta Lightning Glove s názvem Fantasmagorie interiéru. Deska obsahuje materiál z let 2011 a 2012, nahraný až na výjimky bez overdubů, takže si drží „živou“ podobu zvuku, kterou na koncertech vystihuje mix ustálených struktur a improvizace. Nad neskrývaným eklekticismem (nebo chaosem) inspiračních zdrojů, které jdou napříč dnešními pozůstatky rave kultury i úplně mimo, se klene vokál, jehož zasmyčkovaná fatálnost i agresivita se s hudební částí protínají v podivném meziprostoru, kdysi tak skvěle definovaném Coil. Skladby Stay Indifferent a To All Traitors se v nedávné době objevily na kompilacích polského netlabelu Plunderphonics, respektive českého blogu Freakshow. Desku, nahranou v sestavě snsbr – hlas, texty; dizzcock – elektronika; head in body – elektronika, masteroval Rouilleux ze spřízněného labelu KLaNGundKRaCH.

 Kazeta (C62) vychází v limitovaném nákladu 99 kusů ve třech barevných variantách obalu, zároveň je volně ke stažení (za dobrovolnou sumu) přes Bandcamp. Objednat lze také na: glovelightning@gmail.com.

Křest 20. března v Praze v Berlínskym modelu, ve společnosti Nachtbote.





Nejbližší koncerty:
16/3 Plzeň, Divadlo Pod lampou (w/Negero, Děti deště)
20/3 Praha, Berlínskej model (w/ Nachtbote)
20/4 Praha, K4 (w/ GNOD)

BATLJ A SKLO, KLÁVESY A VŘÍSKOT


Švédsko-australské trio usídlené v Berlíně je ve válce s tichem. Batalj jsou příliš „hardcore” pro posluchače „experimentální” hudby, ale zároveň příliš obskurní pro klasické HC/punk publikum. Jádrem jejich toxického noise/trash/punk/screamo mayhemu jsou nervní grindové úlety rychlosti odlesků disco koule, které však nepostrádají rokenrollový švih. Prskající, jedem nasáklé klávesy a vřískot vokalistky „V” spolehlivě otráví jakékoliv ticho ještě dlouho poté, co hudba Batalj odezní. Stejnojmenné EP, které nedávno vyšlo na sedmipalci u Twintoe Records a Et Mon Cul C'est Du Tofu?, trvá necelých 10 minut, ale hned osmkrát se zde stihne odehrát příběh krále parketu, který se při svém tanci ocitne v epileptickém záchvatu. Batalj jsou zkrátka sexy zábavovkou s perverzním smyslem pro humor, která nezapře odkaz punkové scény San Diega, osmdesátkového retro zvuku synťáků, ani Bee Gees. Kdo je neviděl i kdo je viděl loni na Noise Party, ten je uvidí teď v Brně a Bratislavě.



Batalj / Sklo / Mizuki Nakeshu @ Boro, Brno, 18/3/2013

Batalj / Sklo @ Intergalaktická Obluda, Bratislava, 20/3/2013

LEE NOBLE V K4

 
Mladý multiinstrumentalista z Los Angeles - Lee Noble - zanechává na všech svých poměrně variabilních nahrávkách osobní charakteristický črt. Nedá se přesně vysledovat ani popsat, ale přesto posluchače přivede vždy k poznání, čí hudební stezku právě sleduje. Lee nenuceně přechází z introvertního lo-fi písničkářství, kterým připomene staré nahrávky Benoit Pioularda (někdo zmiňuje dokonce utlumeného Thoma Yorka nebo Liz Harris (Grouper)), k analogovým synťákovým vlnám, jejichž výraz sahá od retro "kosmische" zvuku po temný příboj dronů, a pralesním rytmům. Lehkost s jakou tyto hranice překračuje a snoubí veškeré zvuky je blízká proudu (ne)vědomí ve snech. Možná i kvůli tomu se dají najít taky paralely s mnohými projekty ex-The Skaters, a to spíš s těmi Clarkovými než Ferrarovými. Lee Noble své hudbě vtisknul ale mnohem silnější osobní rozměr; intimitu, emocionální náboj. V pražské K4 ho 17. března doplní No Pavarotti s novou deskou Season of the Weak.




17. 3. @ K4, Celetná 20, Praha 1 / LEE NOBLE (US) / NO PAVAROTTI / začátek: 20:00, vstup: 180,-