JACQUES KUSTOD: HIT THE LIGHTS (2013)



Dlouho připravovaný nástupce loňského EP Trois Visages slovenského producenta Jacquesa Kustoda je na světě. Hit The Lights - elektronickou lahůdku na pomezí "negativního housu", temného techna a zvukových experimentů z kořeny v noisu a kraut elektronice - připravil coby svůj první kazetový release bratislavský label Exitab, o mastering se postaral Jonáš Gruska (LOM). Michal Šuranský, který za projektem Jacques Kustod stojí, je v posledních letech zároveň spjat s brněnskou scénou, která i díky němu s Bratislavou aktivně spolupracuje, v roce 2012 byl také jedním z hlavních iniciátorů protestní česko-slovenské kompilace dAdA ACTa. I Hit The Lights vlastně v sobě spojuje obě stránky jeho tvorby - na jedné straně eskapismus do vnitřního zvukového vesmíru (z temné skutečnosti do temné hudby), na straně druhé neoddělitelnost od aktuálního zvuku nejbližší scény: nahrávka obsahuje dva původní tracky a čtveřici remixů, které je přepracovávají, aniž by se načrtnutému zvuku nějak zpronevěřily. Naopak tím, že album vznikalo už s myšlenkou na práci s omezeným materiálem, dá se mluvit téměř o konceptu a uzavřeném celku. Titulní tracky (I a II) komponované jako "space journey" nebo "night ride", postupně se odvíjející pás věčně tmavé scenérie, svojí na techno poměrně netypickou stopáž naplňují beze zbytku i přebytku nejrozmanitějšími záblesky světelných obrazů, vizí a sebeprojekcí. Tempo je volné, emoce jsou průzračné. Negativ negativu, vytěsněný hluk, touhu všechno zahalit lo-fi filtrem nebo se naopak nechat pohltit světlem a další skryté, ale ne nepřítomné intence jako by se pak odhalovaly v jednotlivých remixech (mj. Stix či S Olbricht), a vůbec by nepřekvapilo, kdyby se za nejpřímočařejším z nich pod jménem Still Life skrýval sám Kustod. Vesmír kazety jako dialog s vlastním ne(vědomím), techno jako akcelerátor.




Žádné komentáře:

Okomentovat