MICROVOMIT / DECEASED SQUIRREL ON THE PHONE


Jednou ze senzací loňského festivalu Kontrapunkt a vůbec koncertního dění roku 2012 byla spontánní spolupráce Shibuya Motors s českobudějovickým bubeníkem Cikaalem. Slovenské duo, zvyklé doposud na rakouského experimentátora dd kerna (natočili s ním skvělou debutovou desku) jako by našlo v klíčové postavě jihočeské scény kolem NAAB nejen odpovídající náhradu, ale i organické navázání na extremistický styl bicí improvizace. Cikaalova přesnost rozvíjená hlavně v Depakine Chrono má svojí zvrácenější polohu v živočišnosti Microvomit, proměnlivému projektu, kterému se podařilo úspěšně navázat na to, kde skončili kultovní Soxoo stojící právě u začátků budějovického labelu. V sestavě Cikaal, Soxol a Dojč zachytili jeden ze svých divokých jamů v jindřichohradeckém studiu Low Resolution Studios a dočkali se jeho vydání díky labelu Stone to Death ve formě split kazety (a digitálního downloadu) s Deceased Squirrel on the Phone. Zatímco Mikrovomit se oddávají naprosto volné formě a jejich koncerty i aktuální dvacetiminutová nahrávka jsou neřízenou improvizací, která vstřebává vlivy free jazzu, noise rocku i ohlušující psychedelie, brněnské duo  - reprezentující prozměnu tamější okruh ABBA a odkazující na již neexistující personálně spřízněné kapely Fiat Eno a Pacička -  se od noise rocku a free jazzu s nevypočitatelnou rytmikou a frenetickým zpěvem dostali k extrémně úspornému výrazu extrémně úsporných bicích, baskytary a zpěvu, který ale není o nic méně intenzivnější (na splitu od nich najdete The Universe is Toast, My Owl a I Stopped Smoking in the Mirror). Dvě tváře psychedelie, ani jedna z nich není maska.

Žádné komentáře:

Okomentovat