ROGER ROBERT; TG GONDARD


Po necelém roce návrat k labelu Los Emes del Oso, kde v posledních několika týdnech vyšly minimálně dvě novinky, které by neměly ujít pozornosti. Los Emes Del Oso vydávají věci volně ke stažení, takže žádný problém. Problém jsou samotné nahrávky. Ze zdánlivě neškodné sestavy členů Le Club De Chats a Dudu Geva, kteří se loni na podzim ocitli i v pražském Finalu, se vyklubalo mimojiné dívčí, v podstatě punkové duo Roger Robert. Maïa - z prvně jmenovaných - a Solène - z druhé kapely - používají basu, kus bicích, syntezátory, kytaru a reverb, a jejich sludge v rychlém tempu se střídá s nervní pomalostí, takže je dost času prohlédnout si povrch rituálu. Jestli na něco platí genilání charakteristika „povlečení je zapnuté až ke krku, místo knoflíků tabletky“, jsou to (vedle geniálních Jim Morrison mon cul, v nichž Solène taky působí) právě Roger Robert, jejichž pravděpodobně první deskou vůbec, pravděpodobně z dotyčného turné, je aktuální Live à Rostok.

Roger Robert: Live à Rostok (2012)


Roger Robert působí dojmem, jako by neuměly dobře hrát nebo jako by se potkaly někde pod mostem. TG Gondard, jehož loňskou kazetu na Not Not Fun jsme tu nešťastnou náhodou promlčeli, přesně tam nahrál živý záznam, který vychází v těchto dnech společnou péčí Les Disques Du Néant Absolu Et De La Mort (cd) a Los Emes Del Oso (mp3). Šlo konkrétně o most dálnice A31 procházející městem Metz, kde se odehrála památná performance za účasti 20.000 Punks a dalších. "Šedivé a psychedelické techno" se náhle perfektně doplňují a nahrávka vrací v Belgii usazeného Francouze, který svým "bližním" paralelně věnuje kazetu písniček Bye-Bye Waterloo (na Les Disques de L'Oubli), k jeho kořenům, do blízkosti sound systému. Naprosto nezakrytou vzpomínku na období od konce devadesátých let do roku 2005, kdy TG ještě objížděl free parties se speedcorem a gabba hardcorem, pak přinesl nedávný mixtape pro Young Girls Records. Někdy stojí za to pospojovat si všechno dohromady, i když to vůbec nejde...

TG Gondard - Sous le pont de l 'A31 (2012)

Žádné komentáře:

Okomentovat