TECHNOISE

V únoru přinesl Resident Advisor článek Justina Farrara, který se nejen svým názvem, ale i výběrem tracků k poslechu pokouší zorientovat v několika nových jménech ještě (minimálně u nás) nezažitého subžánru techna vycházejícího především z americké diy noise & drone kazetové scény, ale v extrémních podobách - právě vzhledem k původu - vlastně tuto oblast už téměř "zapomínajícího". Většina projektů a hudebníků, které Farrar v tomto kontextu uvádí, se poprvé objevila na kompilacích labelu I Just Live Here s názvem Fake Sound Routine, a vděčí tak za formativní uvedení Renu Schofieldovi, jinak známému jako Container. Tak se tu můžeme setkat jak s Unicorn Hard-On nebo Laser Poodle (tři jmenovaní shodou okolností v rámci tour loni hráli i v Praze), tak třeba s Diamond Catalog, kteří se pro změnu do Česka chystají v květnu. Zatímco jedna část genealogie (u Frak, kteří fungují od sklonku osmdesátých let) sahá do doby, kdy klubovou scénou zněl společně industriální extremismus a počátky acid housu a detroit techna, jiná - jako třeba u tohoto projektu Pata Maherra a Laly Conchity - spíš k ambientu, nebo jen ke zvuku města mísícího se s rovným beatem slyšitelným už jen tlumeně za dveřmi klubu, a vytvářejícímu něco, co by se dalo nazvat "distant rave music". Odtud i zmínka o skvělém, dosud efemérním projektu Lyrels (nebo Untrance) a dalších. Lpění na minulosti analogového zvuku a noisových kořenech reprezentují Viktoria (Viki), clevelandští Prostitutes nebo Giffoniho No Fun Acid, pozice mimo jakékoli zavedené housové nebo techno komunity, a logicky i oddanost lo-fi měřítkům, je společná všem.

RA: Technoise

Žádné komentáře:

Okomentovat