CUT HANDS


William Bennett stál s Whitehouse kolem roku 1980 u zrodu totálního noisu, power electronics a podezřelých antiidelogických gest. Do téhle doby se nedávno - z pohledu průkopnického labelu Broken Flag - vrátil v rozhovoru pro As Loud As Possible Gary Mundy (projekt Ramleh, ale taky první deska Anne Clark atd.). Zatímco Mundy ještě před měsícem vystupoval pod svým kultovním jménem, Bennett se od roku 2008 věnuje hlavně projektu Cut Hands, který se stal jedním z objevů loňského roku díky desce Afro Noise I. Po všech stránkách zpožděnou fascinaci africkými rytmickými vzorci a tribální exotikou dokázala ofenzivě-sebedestruktivní agresivita ("hudba pro lidi, co nenávidí sami sebe") absorbovat natolik, že vzniklo dílo s aurou odzbrojující přirozenosti, která hladce klouže znuděným post-noisovým prostorem. Ještě než se koncept stihne rozvinout (po třiceti letech od kazet USA I - VI), máme možnost slyšet Cut Hands 20. ledna v pražské galerii Divus.

BURN BLACK

Žádné komentáře:

Okomentovat