ELSA AIDS: TROJJEDINÝ PRST


Kdekdo píše o "roušce noci", zatímco Elsa Aids nebyla nikdy vidět. A ne kvůli heteronymům. Typický čtenář procházel kolem černého závěsu a bublinkového igelitu, který vytvářel chybějící zeď středně velkého pokoje. Velké okno, obrácené do dvora, bylo zvenku příliš vysoko a zevnitř příliš daleko. Nejcitelnější výjevy vznikaly v době, kdy nebylo s kým co dělat, a v prostoru, který se rozprostíral uvnitř neklidného těla. Tam se odehrávalo převalování ze strany na stranu, a vzdychání a sténání, které zřídka končilo nějakými slovy (viz dosavadní relativně bohatá tvorba). V nejzářivější chvíli sténání konečně dosáhlo pláče, ten ale nikdy nevyšel.

"Když usínám, snažím se udržet tmu. Vystrčím ruku, ale jestli mě budeš držet dlouho, budu tě nenávidět. Mé oči se otevírají přímo do dechu: tvá láska mi staví svou kuklu."

"Svítání to osvětlí dokonale:
Muži, sahejte na sebe, usínat budete sami."

DNESKA V NOCI

JINDY

FEEL FLESH: LOOSE/GRIP


Zvláštní, zrovna když si vzpomenu na docela nedávný rychlý zjevení "bedroom labelu" alice mange son coeur a chci ho najít, jako by se propadl do země, a s ním i nejbližší okolí: jméno Doe Eyes i blog I am hated for loving. Všude jen stopy po opuštění stránky, vymazání profilu, uzavření skupiny. Ještě pořád jsou tu stopy pokusů o "hype" a ještě pořád někde může být ta ložnice tý holky, ale tím se nic nemění. Znepokojení plyne z vědomí, že jedna touha musela být vystřídaná jinou. Feel Flesh? Dítě opuštěné matkou nebylo tak nevinné, explicitní obrazy jiné touhy na sebe stahujou pozornost a snění o stylu, který není svou vlastní definicí (drag/witch/chill/horror) vede ke spoustě křiku a zvukové bolesti v závoji transu. Latex v bývalé ložnici. Sevření - bolest. Ztráta - nebolí.


ŠKORPIÓNI SNY NEBEZPEČNÝ VĚCI

V něčem je jednoduchý podlehnout současný retro synth vlně a jejím tisícům tváří. Jenomže stát s mikrofónem u pusy a dělat primitivní klávesovej prstoklad už ke štěstí nestačí. Na synth vlně je zajímavý hlavně to, že tvoří podmanivý obrazy. Někde v pozadí toho všeho jsou kyborgové Kraftwerk a jejich rytmický perpetuum mobile, sci-fi touha stát se strojem, oblíknout si pláty nesmrtelnosti. Pravidelnej minimal marš přes propast úzkosti je teď jednou z nejvlivnějších lží/masek dneška. Jenomže v momentě, kdy rytmický kymácení střídá zběsilej tanec, je lež už tak lživá, že se jí nedá věřit. Pak už není zbytí a na scénu přicházej nebezpečný věci. Scorpion Violente a The Dreams potřebujou jenom drumbox, syňťáky a kytaru, aby při poslechu nebylo těžký zakopávat o špínu. Teď už je tanec na místě.


PIERE LE CHERE



PiereLeChere je excentrickej projekt, který se zrodil v Cáchách. Kazeta, která nenese žádný název, vyšla na francouzsko – belgickým labelu Les disques de l’oublie, jehož ústřední postavou je TG Gondard. Koncentruje v sobě přetlak energie, pohybu a frustrace, která se transformuje v ironicko-dekadentní projev. Srovnání s ostravskými I Love 69 Popgejů je zcela na místě. Ačkoliv nahrávka nepřesahuje 20ti minutovou délku, přetéká energií. Rychlý rytmus doplňují neobvyklé klávesové melodie a neúnavný vokál.

Touha po jiném disku se naplňuje v obrazu dekadentního kabaretu. Tanzen!

BASE



IN THE BED # 0045

PLAYLIST 11. 11. 2011

Social Junk - Five Years (Give Up // net release 2011)
Social Junk - All I See Is Red (Give Up // net release 2011)
No Pavarotti - Un Giorno Perfetto (Fat Pink Mouse In Graceland // KLaNGundKRaCH 2009)
Sightings - A Rest (Through The Panama // Load Records 2007)
Sightings - Sky Above Mud Below (City Of Straw // Jagjaguwar 2011)
Angel Food - Long Lone of Circles (Homage // Hooker Vision 2010)
Doctors - P-Town (You're a Fucking Pussy // 2011)
Human Host - Kazeeta (Invisible Arteries // MT6 Rec. 2004)
Doctors - Heaven's Gate (You're a Fucking Pussy // 2011)
Planning for Burial - Humming Quietly (Leaving // 2010)
Mick Harvey - Famous Last Words (Sketches from the Book of the Dead // 2011)
Pretty Old Sound - In My Mind (In My Mind // self-released 2011)
Pretty Old Sound - Such an Old Song (In My Mind // self-released 2011)
Can't - Way Home (New Secret // RRR Rec. 2005)
Human Host - Forward Zarg (Invisible Arteries // MT6 Rec. 2004)
Human Host - Airfone Particles (Invisible Arteries // MT6 Rec. 2004)
Lesbian Fight Club - live Montreal 2006
Jamka - Dimex Flex (Pari Passu // Sub Rosa 2011)
Core Of The Coalman - XXXXX (Spirograph/End Grain // self-released)
Core Of The Coalman - Snow Lights (Spirograph/End Grain // self-released)

THE VISION AND THE VOID

Čas vod času se vrátíš k nějaký desce, na kterou si třeba zapomněl. Tahle ta divná cesta pamětí začíná nějakým pocitem, nějakým neočekávaným impulzem. Když se rozhodneš jí prozkoumat, otevře se ti povědomé neznámo. Vzpomeneš si na člověka, kterým si kdysi byl a uvědomíš si, že spolu jste spojený vnitřním vláknem. Ten, kdo jí poslouchá teď, jí poslouchá proto, že jí předtím někde vyštrachal ten druhej. Postupně do sebe začínaj zapadat lego součástky tvý identity – vlastně se tak trochu kouskuješ proti běhu času. John Balance to zabalil vožralej pádem ze schodů, Christopherson trošku míň exponovaně pěkně ve spánku minulej rok. Jenomže když vo tom tak trochu přemejšlíš, tak ani jeden z nich tady ve skutečnosti nikdy nežil. Celej ten šílenej kolektiv z Anglie spojovalo především to, že žít tady a teď (bez umění, bez hudby, bez emocí) stojí za hovno. Každej pohyb, každý gesto, každej zvuk, který vyprodukovali, míří mimo, přes, nad, do dálky. Tenhle ten ideál kritický distance hledáme i my. Jako scelení, hymna, epitaf mě nenapadá lepší song než Love's Secret Domain. Celý album je outsiderská diskotéka plná LSD a sebedestruktivní lásky. Tolik k cestám za utopií Reálna.