WALL OF PORN


Prudká slast z konzumace prvních dívčích skupin produkovaných Philem Spectorem spíše než z těla hudby vycházela z jeho zneužívání. Zrod popového zvuku provázel pornografický mechanismus. Anebo obráceně: porno nám v odhalené podobě kýče zpětně ukazuje zakládající dogmata produkce popu. Phil Spector jako klíčový producent šedesátých let a především jako vynálezce produkční formule nazývané „Wall of Sound“ představuje emblematickou figuru popového světa. Jeho průkopnická role při experimentech s produkováním hitu – jako dokonalého hudebního kýče – se znovu ukazuje v době, kdy se tématem veřejné diskuse stává „pornifikace popu“, „sexploatace obecenstva“ a obecně otázka, kde končí pop a začíná porno. Důležitější než etická stránka bezradné debaty je nicméně otázka po společné struktuře, díky níž se vzrušení přesouvá od spontánních emocí ke strojové práci se syntaxí, tedy mechanismus, jehož odhalení se pop na rozdíl od porna dosud spíše bránil: možná proto, že devalvované emoce zvyšují svou cenu setrvačností oběhu.
(Ondřej Klimeš, A2 7/2011 - "Zneužité porno", celý článek ZDE)

Žádné komentáře:

Okomentovat